.
دوشنبه 4 تير 1397.

آرایشی و بهداشتی

گروه بازرگانی پارسابا پشتیبانی سالها تجربه فعال و موفق در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی توانسته با انتخاب بهترین و مرغوب ترین برند ها و ارائه آن به مشتریان رضایت آنها را نسبت به محصولات استاندارد جلب نماید. 

تاریخچه پیدایش لوازم آرایشی :

 

مصر باستان و محصولات کامل آرایشی به احتمال زیاد شما تصویرهایی از مصریان باستان دیده اید و متوجه چهره های آرایش شده آن ها شده اید.

آن ها بسیار جذاب به نظر میرسند و قصد آن ها از این آرایش هم همین بوده است. زیبایی و خوشبویی برای مصریان همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. مصریان به عوالم روحانی بسیار معتقد بودند و ظاهر اشخاص را به طور مستقیم متناسب با درجه معنوی گرایی او می دانستند. به همین دلیل آن ها همواره به دنبال روش هایی بودند که در حد قابل قبولی زیبا شوند. اهالی مصر بسیار مبتکر بودند و موفق به انجام اختراعاتی شدند که حتی با استانداردهای امروز هم ابتکاری و خلاقانه است. لوازم آرایش یکی از این اختراعات است. آن ها استعداد فراوانی در عمل آوردن فرمول های طبیعی برای حل مشکلات پوستی داشتند. شاید باور نکنید که آن ها در قرنهای ۱۵تا ۱۰قبل از میلاد، محصولاتی برای رفع ترک های پوست ناشی از کشیدگی، چروک پوست، جای زخم و ریزش مو داشته اند! بعضی دیگر از لوازم آرایشی مورد استفاده در مصر باستان، لوازم آرایش چشم، کرم صورت، روغن بدن و طیف وسیعی از انواع عطریات بوده است.

لوازم آرایشی در گذر زمان در گذشته بسیار دور، لوازم آرایش برای تشدید زیبایی های زنان به کار می رفت اما مردان نیز به طرق مختلف از این لوازم استفاده می کردند. در مصر باستان، تمام مردم روزانه حمام می گرفتند. اگر از مردم عادی بودند از آب رودخانه و اگر از بزرگان بودند از حوض یا تشتی مخصوص استفاده می کردند. آن ها در حمام از موادی مانند روغن گیاهی یا حیوانی که با پودر آهک و عطر مخلوط شده بود استفاده می کردند که بی شباهت به صابون نبوده است. به علاوه با توجه به هوای گرم مصر، با استفاده از روغن های عطر آگین پوست خود را نرم و تازه نگه می داشتند. با گذشت زمان، با پیش آمدهایی چون جنگ ها، مهاجرت ها و درنهایت ترکیب فرهنگ ها، ارزش و معنای آرایش نیز تغییر کرد. هنگامی که فرهنگ یونانیان آزاداندیش به مصر وارد شد، با وجود اینکه اهمیت زیبایی شناسانه آرایش باقی ماند، اما از رابطه آن با روحانیت و عوالم معنوی کاسته شد. در واقع یونانیان از لوازم آرایشی مصریان، برای زیباتر کردن خود برای یکدیگر و نه برای خدایان، سود جستند. سپس رومیان وارد صحنه شدند و با نوع زندگی هرزه و عیاشی های معروف خود، باز هم از ارزش معنوی آرایش و محصولات آرایشی کاستند و از آن ها برای منظورهایی بسیار دنیوی استفاده نمودند. رومیان برای تولید لوازم آرایشی از روش هایی نه چندان تمیز استفاده می کردند و برای مثال، ناخنهای خود را با ترکیبی از چربی و خون گوسفند رنگ آمیزی می کردند.

چهره سپید، مورد پسند در قرون متمادی در طی قرنهای متمادی، چهره رنگ پریده یا سپید، چهره مطلوب به شمار می رفت زیرا مشخص کننده جایگاه اجتماعی فرد بود. در آن زمان می گفتند که طبقه کارگر که در فضای باز به کار مشغولند پوستی آفتاب سوخته و زمخت دارند و این افراد نباید با طبقات بالای اجتماع که پوستی سفید و پاکیزه دارند، معاشر باشند و درنتیجه، برای رسیدن به چنین ظاهری، زنان و مردان از پودری استفاده می کردند که ترکیبی شامل اکسید سرب و چند ماده شمیایی دیگر بود. متاسفانه بهای این زیبایی بسایر گزاف بود و به مسمومیت از سرب منجر میشد. به همین دلیل کوشش برای یک ماده جایگزین آغاز شد و بالاخره پودری که از اکسید روی تهیه میشد، مورد استفاده قرار گرفت که هنوز هم از آن استفاده میشود. جالب است بدانید که با رونق گرفتن صنعت سینما و هالیوودی شدن آن، پوست برنزه، جایگزین پوست سفید شد و به جای پودرهای روشن کننده، انواع محصولاتی که به پوست ته مایه برنزه می داد وارد بازار شدند.

 محصولات آرایشی برای جوان به نظر رسیدن حدود سالهای ۱۹۰۰، در دوران سلطنت ادوارد هفتم در انگلستان، بانوان میان سال و سالخورده مهمانی های بسیاری ترتیب می دادند و به عنوان میزبان، باید به بهترین شکل ممکن یا درواقع تا حد ممکن جوان در مجلس ظاهر میشدند. این زنان اجتماعی به هر وسیله ای که علایم گذر زمان را از چهره شان محو میکرد نیاز داشتند. از آنجایی که این افراد غذای چندان سالمی نمیخوردند، فعالیت و ورزش نمیکردند و نسبت به زنان دوره های قبل در معرض آلودگی بیشتر هوا قرار داشتند، تنها راه ممکن برای حفظ جوانیشان، استفاده از لوازم آرایش و به خصوص کرم های صورت و محصولات ضد چروک بود. راه دیگر، رفتن به سالن های زیبایی بود که مشهورترین آن ها خانه سیکلاکس (House of Cyclax) در لندن بود. از آنجایی که مشتریان این سالن میل نداشتند دیده شوند، از درب پشتی و با توری بر روی صورت وارد سالن می شدند و از همانجا بیرون می رفتند. بانو هنینگ (Henning)، صاحب این سالن، محتاطانه لوازمی چون کرم و روژ لب را به مشتریان خود می فروخت. یکی از محصولات او، کاغذهای پودرآلود رنگین بود که به صورت کتابچه هایی در اندازه کوچک تولید می شد. این برگه ها برای رفع برق افتادگی صورت استفاده میشد و در مواقع مقتضی بر روی بینی و گونه ها مالیده میشد تا با مات کردن پوست، برق نامطلوب آنرا بگیرد. این کتابچه ها همچنان مورد استفاده قرار میگیرند و کمپانی آون (Avon) هنوز هم آنرا تولید می کند. علاوه بر این، زنان در این دوره از ذغال نوک چوب کبریت به جای ریمل و از عصاره گلبرگ های رنگین به جای روژ لب استفاده می کرده اند. در همین زمان هلنا روبنشتاین (Helena Rubenstein) که صاحب سالن زیبایی دیگری بود، کرم ضد آفتاب را تولید کرد و بعدها با افزودن اقلام دیگر، به یک کمپانی معروف تولید لوازم آرایش مبدل شد. اوج گیری صنعت لوازم آرایشی در قرن ۲۰با رونق گرفتن سالن های زیبایی در ابتدای قرن بیستم، صنعت تولید لوازم آرایشی به وجود آمد و هرگز افول نکرد. با گشایش یک سالن زیبایی به نام سلفریجز به نام در سال ۱۹۰۹، لوازم آرایش دیگر به طور مخفی فروخته نمی شدند، بلکه به بازار آزاد آمدند و زنان با اعتماد به نفس بسیار زیاد، به خریدن آنها می پرداختند. با گذشت زمان، انواع مختلفی از لوازم آرایش مد روز شده و بعد انواع دیگری جایگزین نوع قبل شدند و درواقع، استفاده از لوازم آرایشی، پایه های مد را بنا نهاد و امروزه با فهرست پایان ناپذیر محصولات زیبایی و آرایشی، مد به صنعتی چند بیلیون دلاری مبدل شده است و این صنعتی است که حتا در دوران رکود هم، مشکل چندانی پیدا نکرده است و همواره مشتریان دایمی خود، خانمهای زیبا و آقایان زیبا پسند، را حفظ کرده است.

سلامت و لوازم آریشی

اکثر محصولات لوازم آرايشي و بهداشتي، كرم‌هاي پودر و مواد ساخت ريمل‌هاي آرايشي تقلبي است و حرفه‌اي‌ها با ترفندهاي بسيار، با افزودني‌هاي غيرمجاز و انواع چربي كه معلوم نيست چه هست واز كجا به دست آمده، آنها را توليد كرده‌اند. بيشتر خانواده‌ها هم به هنگام خريد، از كيفيت و مواد اصلي ساخت اين مواد اطلاعي ندارند. شايد وقتي مسئول اداره نظارت بر مواد غذايي شبكه بهداشت و درمان كرج اعلام مي‌كند در يك ماه گذشته بيش از دو تن انواع شامپو و لوازم آرايشي غير استاندارد از توليدي‌هاي غيرمجاز و فروشگاه‌ها جمع‌آوري و معدوم شده است يا در اخبار مي‌خوانيم كه با شناسايي دو انبار در تهران، بيش از 2 ميليارد ريال لوازم آرايش كشف و ضبط شد، بيشتر به عمق فاجعه پي ببريم.

درعین حال مشاوران گروه بازرگانی پارسااعلام می دارند که : " مصرف کننده گان باید فقط از لوازم آرايشي و بهداشتي كه داراي برچسب فارسي و توضيحات مربوط به تاريخ توليد و انقضا هستند، استفاده كنند."

لوازم آرایشی معروف :

کلینیک(Clinique)

کلینیک یکی از برندهای آرایشی معروف دنیا می باشد.برتری محصولات کلینیک نسبت به سایر برندهای آرایشی این است که از نظر آلرژی زایی تست شده اند. توصیه متخصصین پوست برای مصرف محصولات کلینیک به هرچه بیشتر شدن مشتریان این برند کمک کرده است. نکته جالب توجه اینکه محصولات کلینیک در کشورهای مختلف همانند نیست چرا که با توجه به تنوع آب و هوایی و پوست های متفاوت افراد در کشورهای مختلف این محصول با فرمول های خاص تولید می شود.

برند مک(Mac)

شرکت مک توسط فرانک توسان و فرانک آنجلو تاسیس شد.مک در حال حاضر تولید کننده انواع لوازم آرایشی می باشد. تنوع محصولات مک به گونه ایست که هم مشتریان طرفدار مد و هم افرادی که سنت گرا هستند را راضی نگاه داشته است. مک نهمین برند معروف لوازم آرایشی در سال 2013 شناخته شد.

مای بلین(Maybelline)

مای بلین را در هرجای دنیا اسم ببرید خواهند شناخت. خانم ها که عاشق این برند هستند. غیر ممکن است در مهمانی های مجللشان از این برند آرایشی برای زیباییشان استفاده نکنند چرا که مای بلین معجزه می کند.

اربن دیکِی( Urban Decay)

در سال 1996 اربن دیکی در آمریکا شروع به کار کرد و خیلی زود به دلیل کیفیت بالای محصولاتش بازار را فراگرفت و فروش فوق العاده ای داشت.

اوریف لیم(Oriflame)

اوریف لیم در سال 1967 توسط دو برادر سوئدی تاسیس شد و هم اکنون در جایگاه ششم برترین برند لوازم آرایشی قرار گرفته است. محصولات مراقبت از پوست بهترین تولیدات این برند آرایشی می باشد. محصولات آرایشی اوریف لیم در بیش از 60 کشور استفاده می شود و همین باعث مشهوریت این برند در بازار بین المللی شده است.علیرغم کیفیت بالا و فعالیت های تجاری بالا، اوریف لیم در برنامه های خیریه نقش بزرگی ایفا می کند.

کاور گرل(Cover Girl)

کاور گرل برند معروفیست که پول هنگفتی را صرف تبلیغات می کند.مدل های معروفی همچون Tyra Banks و Christie Brinkley برای مقاصد تبلیغاتی برای کاورگرل کار می کنند. محصولات آرایشی کاورگرل نه تنها توسط عوام مصرف می شود بلکه هنرمندان معروف سینما و... هم از این محصولات رضایت دارند.

برند اوون( Avon)

اوون دومین برندیست که فروش مستقیم به سرتاسر دنیا دارد و در بیش از 140 کشور دنیا محصولات اوون استفاده می شود.

برند رولون (Revlon)

رولون یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید لوازم آرایشی است که از قدیم رژ لب های با کیفیت بالا و سایر محصولات آرایشی را به بازار جهانی ارائه کرده است. کیفیت بالای محصولات مراقبت از پوست این برند هر روز مشتریان بیشتری را به سمت رولون می کشاند.

اتود (Etude)

اتود در اصل از کره جنوبی آمده است و خیلی زود جایگاه خود را به دومین برند معروف دنیا رساند.محصولات آرایشی اتود به دلیل داشتن قیمت های مناسب و کیفیت قابل اعتماد آن ها در سطح جهان شناخته شده اند.طیف گسترده رنگ ها و تنوع محصول اتود این برند را هر روز مشهورتر از دیروز می کند.

اورآل(L'OrealGroup)

اورآل اولین برند آرایشی برتر دنیا در سال 2013 شناخته شده است.در ابتدای کارش شرکت اورآل با تولید رنگ مو کار خود را آغاز کرد و خیلی زود تنوع محصولاتش را افزایش داد. اورآل بیش از 500 محصول آرایشی بهداشتی تولید می کند که از ان جمله است انواع ادکلن ها، رنگ مو، کرم های مخصوص پوست و ...